خانه / جشنواره / نخستین شهید مردم هرات

نخستین شهید مردم هرات

گزارش شفقنا از مراسم تشییع نخستین شهید مردم هرات به دست طالبان + ویدئو

شفقناافغانستان – مراسم تشییع و خاکسپاری نخستین شهید مردم هرات که به دست طالبان به شهادت رسیده بود با حضور پرشور مردم روز گذشته برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شفقناافغانستان؛ بشیراحمد افسری روز سه شنبه در تظاهرات مردم هرات در مقابل ساختمان مقام ولایت این شهر که بر علیه مداخلات پاکستان در افغانستان به صورت خود جوش برگزار شده بود به شهادت رسید.

خانواده این شهید بعد از خاکسپاری این شهید از عملکرد طالبان در قبال تظاهرات مسالمت امیز گلایه داشتند. برادر این شهید می گوید که «شهید افسری و همفکران وی به صورت خودجوش در این تظاهرات شرکت کرده بودند و شامل هیچ تشکیلات، جناح یا حزبی نبوده اند.»

حجت اسلام غلامی نیز که در مراسم خاکسپاری این شهید شرکت داشت، ضمن انتقاد از رفتار طالبان در قبال مردم بی دفاع گفت، اگر طالبان اعتماد مردم را جلب نکنند حکومت دوامداری نخواهند داشت.

این در حالی است که روز گذشته ۱۸ سنبله همزمان با سالروز شهادت احمد شاه مسعود قرار بود تظاهراتی در سراسر افغانستان برپا شود اما طالبان با اعلامیه های خود به صورت جدی هشدار دادند که مانع برگزاری هر تجمعی خواهند شد و تدابیر بسیار شدیدی را در سطح شهر اتخاذ کردند.

گزارشگر: خیزران موسوی

 

درباره‌ی ماهین نیوز

پایگاه خبری تحلیلی بین المللی ماهین نیوز صاحب امتیاز و ومدیر مسئول : سید احمد حسینی ماهینی شماره مجوز 92/23363 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلفن 02136878594همراه09120836492 و 09190883546 طرح از غزنه تا غزه توسط احمد ماهینی کاندیدای ریاست جمهوری امریکا

حتما ببینید

برای دومین سال صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می شود

برای دومین سال صدای رادیو تبیین از اول خرداد شنیده می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *